Geoblog.pl    Piotro    Podróże    Wyspa duża i kilka mniejszych    La Digue

La Digue

Seszele
Seszele, La Digue Island

Śniadanie, taxi o 9:00 (koszt 300 rupii) i za pół godziny jesteśmy przy promie. Po drodze miła pogawędka z taksówkarzem, urodził się na wyspie, ale jest sam jak palec i chce się wyprowadzić. Ma działkę, na niej dwa domy, jeden z dwoma sypialniami drugi z czterema i z chęcią by to wszystko sprzedał za 250.000€.
Hmmmmm...
Bilety na La Digue to 470 rupii za 2osoby, ludzi trochę jest, odbijamy i płyniemy. W międzyczasie deszcz. Piętnaście minut później dobijamy do przystani na La Digue, stąd mamy blisko, kilkaset metrów do hotelu. Villa Authentique znalazłem na bookingu, pokój za 100€ ze śniadaniem okazuje się niezłą norą. To znaczy wszystko jest, łazienka, klima, brak tylko przestrzeni i widoku. Wypożyczamy rowery po 100 rupii za sztukę i jedziemy na podbój wyspy. Samochodów mało, ale kilka jest. Wyspa nieduża, jedziemy na północ aż do końca drogi i kończymy po drugiej stronie wyspy. Daleko nie jest, kilkadziesiąt minut i wszystko. Po drodze hotele, plaże, knajpki, wielki żółw na ulicy, fajnie. Zatrzymujemy się na jednej z plaż. Można posnurkować, chociaż przedarcie się przez kamienie, żeby dotrzeć do rafy mocno kłopotliwe, bo na bosaka. Ale tam już fajnie, ryby, płaszczki, jest co pooglądać. Wracamy.
​Jest jeszcze jasno, więc jedziemy rowerami na drugą stronę wyspy, tym razem od południa i lądujemy na plaży Grand Anse. Bardzo nam się podoba, szeroka, piaszczysta, dosyć długa, z obu stron kamienie. Tworzą jakby zatoczkę, w każdym razie są całkiem niezłe fale.
Nie mamy nic na kolejną noc, manager pyta, czy zostajemy, mówię, że pokój nam nie odpowiada. Rano przeniesie nas do dużo lepszego, z tarasem, w tej samej cenie. Czyli spoko.