Geoblog.pl    Piotro    Podróże    Indonezja    Trochę plaży

Trochę plaży

Indonezja
Indonezja, Bali

Hotel przyjemny, kilka minut spacerem od plaży Jimbaran, ale rano okazuje się, że nie ma wolnych miejsc na kolejną noc. Więc szybko znajduję inny, Srikandi Inn, niedaleko, też w miarę blisko plaży. W południowym upale zmieniamy hotel i na plażę. Tu pustawo, może dlatego, że strasznie gorąco, sama Jimbaran ma na oko jakieś 1-2km, szeroko, ładny piasek, gdyby jeszcze ktoś tu czasami posprzątał, byłoby bosko. Na plaży knajpy, jedna obok drugiej, jemy rybę, trzeba przyznać, że bardzo smaczna, ale ceny mocno turystyczne: jedna porcja ryby (1,5kg, ale bez ości i głowy sporo mniej) z ryżem, sok i woda kosztuje w przeliczeniu prawie 80zł.
Wracamy, bo chcemy podjechać do świątyni Uluwatu, ale obiecany w naszym hoteliku skuter się gdzieś zdematerializował i musimy czegoś szukać na mieście. Zajmuje to chwilę, ale po 15min podjeżdża fajna, mocna maszyna (150cc), wypełniam i podpisuję jakiś papier i gotowe. W międzyczasie zaszło słońce i na Uluwatu jest za późno, więc jedziemy w drugą stronę, do Kuty. Ruch spory, nawet korki, trochę błądzimy, szukając jakiegoś kantoru i agencji turystycznej. W końcu parkujemy przy jakiejś ulicy ze sklepami i ruszamy na poszukiwania. Kantor jest: z najlepszym kursem jak dotąd (14.075 IDR za dolara, na lotnisku i przy plaży było 13.500), więc korzystamy z okazji. Znajdujemy też agencję, jak się potem okazuje jedną jedyną. Tam, po dłuższej gadce ustalamy dalszy plan i rezerwujemy przejazd do Ijen, Bromo i Surabaya na Jawie. Koszt: 6.000.000 IDR za dwie osoby, czyli około 800zl od głowy, w tym transport Bali-Jawa, prom, wejście na Ijen i Bromo, dwa noclegi, transport do Surabaya. Drogo, ale ceny, które miałem z Internetu były jeszcze wyższe...
Wymęczeni kurzem i lepkim powietrzem wracamy do hotelu. Mimo późnej pory, ruch na ulicach nie słabnie, ja ostrożnie, cały czas trzymam się lewej strony, nigdy nie wiem, kto ma pierwszeństwo w tym ruchu lewostronnym.