Geoblog.pl    Piotro    Podróże    Hong Kong, Hanoi, Ha Long, Bangkok    Hong Kong Island

Hong Kong Island

Hong Kong
Hong Kong, Hong Kong Island

Oczywiście po nocnych atrakcjach wstajemy dosyć późno. Dzień zaczynamy od uregulowania kwestii noclegu; idziemy do szefowej i po krótkich negocjacjach uzyskujemy poprzednią cenę. Teraz na miasto: metrem do stacji Tsim Sha Tsui, potem promem na wyspę Hong Kong. Koszt promu to 2,5 HK$, czyli ok 1 pln. Na wyspie robimy sobie dłuższy spacer po businessowej cześci miasta i wjeżdżamy kolejką (tramwajem) na Peak. Czas oczekiwania umilamy sobie oglądaniem historii linii na szczyt, funkcjonuje już ponad 100 lat, interesujące. Ludzi sporo i po raz kolejny widzę, że azjatyccy turyści nie zważają na nic i prą do przodu, jak szaleni, szczególnie gdy stawką jest zajęcie dobrego miejsca. Nie jest łatwo, ale też jakoś udaje nam się usiąść i podziwiać naprawdę niezłe widoki. Po krótkiej jeździe jesteśmy na górze i idąc do platformy widokowej musimy przejść przez całe centrum handlowe z pamiątkami, itd. W końcu docieramy i tu już przestaje być fajnie. Na dole było ciepło, tymczasem na szczycie wieje masakryczny wiatr i wszyscy trzęsą się z zimna. My również, bo jesteśmy w krótkich spodenkach i t-shirtach. Zimno rekompensują niesamowite widoki na wyspę i Kowloon. Wieżowce, widok na zatokę i całą panoramę miasta po prostu zbija z nóg. Warto było odstać swoje w kolejce i dopłacić za taras widokowy. Gdzieś czytałem, że to najładniejsza panorama miasta na świecie i chyba coś w tym jest.
Na dół i szybko do powrotnego promu, bo o 20:00 zaczyna się iluminacja i warto ją obejrzeć z drugiego brzegu, czyli z Kowloon. Iluminacja jest ok, ale cały czas jesteśmy pod wrażeniem widoków z góry. Znowu się włóczymy bez celu, jakieś zakupy i wstępujemy gdzieś na coś ciepłego. Co ciekawe, niby jesteśmy w Chinach, ale żeby napić się herbaty musimy iść do McDonaldsa. Masakra!
Staramy się iść wcześnie spać, bo jutro Disneyland, ale nie za bardzo to wychodzi.