Geoblog.pl    Piotro    Podróże    Ameryka Południowa w szybkim tempie    Wodospady po stronie argentyńskiej
2017

Wodospady po stronie argentyńskiej

Argentyna
Argentyna, Puerto Iguazú

Nic nowego, rano pada. Wczoraj zamówiliśmy taksówkę, która ma nas zawieźć do Argentyny, na drugą stronę rzeki, gdzie również są wodospady. Koszt 200 reali. Faktycznie odbywa się do dosyć sprawnie w porównaniu do transportu publicznego, którym jechałem poprzednio. Przejeżdżamy granicę, stempelki w paszporcie i taxi wysadza nad przy wejściu do parku. Wcześniej, jeszcze w Brazylii zaliczyłem kantor, gdzie wymieniłem część waluty na argentyńskie pesos, bo wejście do parku jest płatne gotówką i tylko w peso. Ale niestety w kantorze mieli błędną informację o cenie wejścia i nie wystarcza mi na 4 bilety po 500 p. Obok jest kantor, ale nie działa, fajnie. Całe szczęście na terenie parku jest drugi, więc kupuję jeden bilet, wchodzę do środka i po przeprawie z maszyną mam już pieniądze.
Zaczynamy od Gargantua del Diablo, podjeżdżamy kolejką, potem spory kawałek kładkami (deszcz pada, ślisko), ludzi sporo, jakieś wycieczki, i to mimo paskudnej pogody. Ale wrażenie super.
Wracamy i jeszcze spacer dwoma pozostałymi trasami, poprzednio tu nie byłem, bo zabrakło czasu. I nie wiem, czy nie wygląda to lepiej niż Gargantua, która mimo, że największa, to mało co widać, bo wszędzie piana i mgła od tryskającej wody. Za to tutaj piękne, szerokie wodospady, do których można podejść w zależności od wybranej trasy, od dołu lub z góry. Nie chcę się powtarzać, jest super, gdyby tylko nie ten deszcz, na zmianę pada średnio mocno lub mocno. Z wyjątkiem sytuacji kiedy po prostu leje, jak z cebra.
Wracamy oczywiście przemoczeni, w butach kolejny dzień chlupie woda.